سفر

خرید بک لینک

چهارمین بار بود می رفتم کیش. دوبار برای تفریح. یکبار اردیبهشت امسال برای پیدا کردن خونه و سنجیدن شرایط برای جا به جایی و زندگی دائمی در کیش (که کلا لغو شد) و این بار هم برای دور هم بودن با خانواده.

به خاطر تجربه ای که از دفعات قبل پیدا کرده بودم، این سفر با هزینه کمتر انجام شد. رفت و آمد در زمانی که قیمت بلیط تقریبا مناسب بود (دوشنبه ساعت دو رفت و شنبه ساعت سه برگشت)، رایگان بودن محل اقامت، تهیه غذا از کیترینگ و آشپزی غذاهای سبک برای شام، باعث شد هزینه سفر بیاد پایین. نکته دیگه اینکه تعدادمون تقریبا زیاد بود (پنج نفر) و همین موضوع باعث می شد تاکسی گرفتن برامون ارزون دربیاد (تاکسی های کیش دربستی هستند).

این بار محل اقامت در محله بومی نشین (محله عربها) بود و همین باعث شد بیشتر با زندگی بومیان آشنا بشم. خوشحالم که زنان بومی کیش هنوز لباس های محلی می پوشند. از سوپر مارکت محل  ادویه عربی خریدم. برای اقامت در منزل بومیان هم سوال کردم. ظاهرا بعضی ها اتاق هاشون رو با قیمت مناسب اجاره می دن. البته این بار لازم نشد جا بگیریم ولی دفعات بعد شاید لازم بشه. چون بعیده بیشتر از دو شب بهمون جا بدن.

یک شب سبزیجات و مرغ خریدیم و مامانم سوپ درست کرد. چون همه چیزش تازه بود بسیار خوشمزه شده بود. پدر هر روز نان محلی تازه می خرید برای صبحانه. دور هم بودن بسیار عالی بود. برادر و زن برادرم هم بودند. هرچند سوئیت کوچک بود و جا کم، ولی سفر بسیار خوبی برای من بود.

اغلب اجناس مغازه ها بی کیفیت شده. فقط یک مغازه در پاساژ مرجان پیدا کردیم که لباس هاش بنگلادشی بود و از اونجا لباس راحتی گرفتم. (بازرگانی رها، وسط پاساژ)

مامانم مانتو عربی می خواست که خیلی گرون بود. یعنی از عراق که من عید امسال گرفتم تقریبا صد تومن گرونتر. این بود که بی خیال شد و نخرید. (اونی که از عراق گرفتم رو فروخت و اندازه ش نشد)

دوچرخه سواری پای ثابت تفریحات ما در جزیره است. هربار که میریم سعی می کنیم حتما دوچرخه کرایه کنیم و از لذت رکاب زدن کنار دریا بهره مند بشیم.


اتاقی از آنِ خود...

ما را در سایت اتاقی از آنِ خود دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 9 تاريخ: چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت: 2:36

صفحه بندی